Saturday, February 20, 2010

Kambing Hitam Terbaru Lim Guan Eng

Salam to all,

Hari ini Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng Laknatullah telah menjawab persoalan dan dakwaan Reezal Merican tentang isu larangan memasuki pejabat Ketua Menteri di tingkat 28, Komtar. Yang menariknya Guan Eng tidak memberi sebarang kenyataan tetapi menyuruh Si Farida Hani, Setiausaha Sulitnya untuk bertemu dengan media. Guan Eng hanya main peranan di belakang tabir sahaja.

Kata Guan Eng isu memo ini adalah isu remeh temeh tetapi persoalannya kenapa Guan Eng kelam kabut membuat kenyataan media dan Si Farida Hani terketar-ketar membaca kenyataan media bagi membela Si Laknat Guan Eng yang memang bijak menyelamatkan diri. Sekali lagi angkara beliau, pegawai-pegawai Melayu terus menjadi “Kambing Hitam”. Kalau minggu lepas Dato’ Yusoff Wazir tiba-tiba glamour, hari ini Si Farida Hani pula mencipta nama sebagai seekor lagi kambing hitam yang disebelih Guan Eng.

Mungkin sesetengah orang tertanya-tanya siapakah dia Farida Hani yang tiba-tiba muncul mempertahankan Guan Eng? Perempuan Melayu yang fasih berbahasa Cina ini sebenarnya adalah bekas Pembantu Khas Dato’ Jahara Hamid, ADUN Teluk Ayer Tawar yang juga merupakan bekas Exco Kerajaan Negeri pulau Pinang semasa pemerintahan BN. Farida Hani juga adalah bekas Setiausaha Kerja Wanita UMNO Pulau Pinang semasa diterajui Dato’ Jahara. Malah suatu ketika dahulu pernah ada ura-ura Farida hani mahu bertanding sebagai Puteri UMNO bahagian Bukit Gelugor. Apapun itu kisah semasa BN berkuasa. Sekarang Farida hani adalah perisai Guan Eng bagi menangkis isu-isu membabitkan agama Islam dan orang Melayu.

Hari ini dengan penampilannya mempertahankan kerajaan kafir DAP dan Guan Eng Laknatullah membuktikan kepada kita betapa berjayanya Guan Eng memperalatkan Farida Hani. Guan Eng mempunyai pilihan lain untuk menyuruh pegawai-pegawai berbangsa Cina lain membuat kenyataan akhbar tetapi sengaja memperalatkan Farida Hani supaya UMNO Pulau Pinang khususnya dan orang Melayu amnya mengetahui bahawa masih ada Melayu yang sanggup tampil ke depan mempertahankannya. Penampilan Farida hani juga adalah satu tamparan buat UMNO kerana Guan Eng telah berjaya memperdayakan bekas orang kuat UMNO.

Melayu terus diperkotak-katik oleh Si Guan Eng.. Bangkitlah wahai bangsaku!!!

No comments:

Post a Comment